Loading...
Sunday, December 8, 2013

Kredyty na wesela dzieci

Albo babcie nie takie znowóż stare, albo dzieci żenią się bardzo późno, albo kredyty pobrane w epoce późnego Kwaśniewskiego
wirtualny Włodek
Droga Pani Danielo,
Wobec ostatnich komentarzy Pani i pana Krzysztofa mam poważne obawy, że nie kwalifikuję się do ustawy. Może takich zawieszonych jest więcej.
Wniosek złożyłam w 2008r., następnie wstrzymano mi emeryturę z powodu kontynuowania zatrudnienia. Wg ZUS mieszczę się w kategorii "zawieszonych" i na bieżąco mam wypłacaną emeryturę na mocy wyroku TK, dalej pracując (na mój wniosek z listopada 2012). Jednak do 31.10.2011 r., nie mając 60 lat nigdy nie otrzymywałam emerytury (z powodu zarobków). Sprawę w SO przegrałam, ponieważ wg argumentacji sądu nie kwalifikuję się do wyroku TK i moja sytuacja finasowa nie pogorszyła się. Wg mnie moja sytuacja finansowa pogorszyła się, ponieważ planowałam wydatki w oparciu o perspektywę otrzymywania emerytury z osiągnięciem wieku emerytalnego od stycznia 2012 r. (kredyty na wesela dzieci), w czym przeszkodziły niekonstytucyjne przepisy.
Moje obawy dotyczą zarówno kwalifikacji mnie do obecnej ustawy dotyczącej wypłaty zaległej emerytury, jak i ryzyka (o zgrozo) nakazu zwrotu wypłaconej bieżącej emerytury od 22 listopada 2012r. Bardzo proszę o rozwianie moich wątpliwości, które są bardzo bardzo stresujące.Taka sytuacja nie była rozważana na blogu. Jeśli ktoś jest w podobnej sytuacji, bardzo proszę o wypowiedź. Reasumując, czy klu sprawy tkwi w fizycznie wypłacanej emeryturze?
Pozdrawiam i proszę o odpowiedź, BK
  1. Anonimowy do Pani z dnia 05.12.2013 godz.12:00
    Panią to nie dotyczy ponieważ Pani zarobki przekraczały możliwość pobierania emerytury w tym czasie.Natomiast przechodząc na emeryturę w 2012 roku dotyczyły Panią przepisy
    od 2011 roku przechodząc na emeryturę w 2012 roku musiała się Pani zwolnic z pracy. Bo inaczej nie otrzymała by Pani emerytury.
    Pani zarobki przekreśliły szansę pobierania emerytury i wykonywania pracy jednocześnie. Coś za coś. Z pozdrowieniami
  2. Wniosek złożyła Pani w 2008r rozumiem, że ZUS od razu zawiesił bo Pani dalej pracowała. Czy gdy weszły przepisy uchylające art.103ust.2a . w 2009r.składała Pani ponownie wniosek o odwieszenie emerytury?
  3. Wiga     5 grudnia 2013 13:04
    Pani BK proszę o taką informację.
    Czy składała Pani wniosek o odwieszenie emerytury w okresie od 8 stycznia 2009r do 30 września 2011r.? Jeżeli tak to czy miała ją Pani zawieszoną od 1 października 2011r.
  4. Daniela     5 grudnia 2013 13:22
    BK,
    Przepraszam, że nie odpowiadałam, ale nie było mnie w domu. Bardzo dobre pytania w tej kwestii zadała Pani, moja blogowa koleżanka Wiga. Czy wystąpiła Pani z wnioskiem o odwieszenie i wypłatę emerytury w w.w okresie i czy otrzymała ją Pani nie zwalniając się z pracy, a następnie zawieszono ją Pani od 1 października z powodu dalszego zatrudnienia?
    Jeżeli te fakty nie miały miejsca, to niestety Pani nie obejmował ani wyrok TK, ani Pani nie obejmie przygotowywana ustawa.
    pozdrawiam
    Daniela
  5. Wiga     5 grudnia 2013 13:41
    Pani BK, ponieważ nie odpowiedziała Pani na moje pytania to napiszę tak a Pani wyciągnie wnioski.
    Z ustawy rekompensacyjnej mogą skorzystać osoby , które wnioski o nabycie prawa do emerytury i realizację nabytego prawa złożyły przed 2011r.w okresie gdy nie obowiązywał art.103ust.2a ustawy emerytalnej.a więc od stycznia 2009 do 31 grudnia 2010r.i vacatio legis /od stycznia 2011 do 30 września 2011r.
    Jeżeli złożyła Pani wniosek o odwieszenie (ustalonej emerytury w 2008r. ) w tym okresie , który wymieniłam powyżej a ZUS zawiesił z powodu wysokich zarobków to zaległa emerytura od 1 października do 21 listopada 2012r. Pani się nie należy bo 1 października ZUS nic Pani nie zawieszał. Jeżeli tak było jak opisałam to nie musi się Pani stresować z tytułu pobierania bieżącej emerytury. Takie jest moje zdanie .Pozdrawiam Wiga
  6. Drogie Panie, przepraszam, że nie odpowiadałam, nie byłam w zasięgu.
    W okresie 2009-2011 składałam zaświadczenia o przeliczenie stażu, natomiast wniosku o odwieszenie nie składałam, ponieważ miałam za wysokie zarobki, aby realizować nabyte w 2008r. prawo do emerytury. Jednak otrzymuję na bieżąco emeryturę, dalej pracując, na mocy wyroku TK. Wydaje mi się, że albo: otrzymuję emeryturę i wobec tego należy się też zaległa, albo muszę zwrócić to, co dostałam od 22 listopada 2013.

    Dziękuję za zainteresowanie.BK
  7. Poprawka w ostatnim zdaniu, "co dostałam od 22 listopada 2012.
    Dodam, że wprawdzie ZUS nie zawiesił mi wypłaty, bo już była zawieszona, czy wstrzymana, ale niekonstytucyjnym przepisem pozbawił mnie prawa do emerytury od 2012r., na którą liczyłam. Stresuję się głównie tym, że będę musiała zwrócić już skonsumowane środki. BK
  8. Wiga     5 grudnia 2013 16:22
    Wszystko już się wyjaśniło.Jeżeli nie składała Pani wniosku to zaległe się Pani nie należą. Zaległą emeryturę tak jak napisałam otrzymają tylko Ci co składali wnioski o jej wypłatę w okresie 2009do 30 IX 2011r. a następnie mieli ją zawieszoną na podstawie art.28 . Wiga

  9. Wydaje mi się, że podlega Pani ustawie. I dlatego Zus zaczął wypłacać od 22.11.2012 emeryturę i prawidłowo.Może Pani otrzymać zwrot emerytury po 1.10.2011 jeżeli dochody Pani nie były większe niż 70 % dopuszczalnych dochodów. Jeżeli 2011 , 2012, 2013 ukończyła Pani 60 lat to należy się cała emerytura. Z tego, co zrozumiałam Pani miała prawo do pobierania emerytury, – ale jej nie pobierała, bo zarobki przekraczały cały czas 130% dlatego ZUS wydał pani decyzję wstrzymującą wypłatę. Zus nie mógł wydać Pani decyzji art. 28 , bo on „zabierał” emeryturę a tu nie było co zabrać bo już była zabrana emerytura (osiąganie dochodów powyżej 130%).
  10. Niestety ale emerytura się nie należny. Należało złożyć wniosek o wypłatę emerytury 0 po 8 stycznia 2009 r. W takiej sytuacji jest bardzo dużo osób. Nie składali wniosków ponieważ wiedzieli, że ze względu na wysokie zarobki i tak emerytury nie wypłaca.
    k
  11. Anonimowy z 19:01 . coś Ci się pomyliło.
    W okresie w którym można było łączyć pracę z emeryturą aby ją pobierać trzeba było złożyć wniosek. ZUS nie wypłaca emerytury z urzędu tylko na wniosek. Pani BK nie składała żadnego wniosku. Nie pobierała emerytury. Miała ją cały czas zawieszoną od 2008r. Jeżeli Pani BK złożyła wniosek o wypłatę emerytury w 2012r. to ciekawe na jakiej podstawie ZUS jej odwiesił jeżeli już obowiązywał art.103a.

0 komentarze:

Post a Comment

You can use some HTML tags, such as <b>, <i>, <a> You can type in the link:
<a href="http://chessforallages.blogspot.com/2010/05/my-policy-on-comments.html"> My Policy on Comments</a> more info

 
Toggle Footer
TOP